Yoga

Etter en god og balansert yogatime skal du føle deg forfrisket, glad og full av energi. Det er motivasjon for å gjøre yoga igjen og igjen og igjen.

Om Yoga

Hvorfor Yoga?

Kroppen din tilpasser seg hele tiden de belastningene du utsetter den for. Når du trener styrke blir du sterkere, når du trener balanse blir du bedre til å balansere, når du øver fleksibilitet blir du mer fleksibel og ikke minst når du trener teknikk og kroppskontroll, blir du bedre på å styre kroppen din og få den til å gjøre det du ønsker.

Yoga for nybegynnere

Gravidyoga

Yoga nivå 2 skulder

Nivåer/Klassetyper

Yoga Introduksjon

Begynneryoga som passer for deg som er ny på yoga. Ingen forkunnskaper nødvendig.

Rolig Yoga/Yin & Vinyasa

Vi har to klasser til deg som har gjennomført vår begynnerklasse og ønsker å gå videre. Som navnet tilsier er rolig yoga litt roligere, mens yin og vinyasa klassen er en todelt klasse hvor du får både trening og strekkøvelser.

Vinyasa Yoga

Vi tilbyr vinyasa på ulike nivå. Noen av klassene er avanserte og noen er åpne for alle. Vinyasa kjennetegnes ved at du blir svett og du kjenner at musklene får utfordret seg. Yogaøvelsene flyter litt i hverandre. Avhengig av nivå og hvem som kommer på timene velger vi ut øvelser som passer. Bra styrketrening og masse fokus på pust underveis.

Yin Yoga

Yin Yoga (alle nivå) en enkel yogastil som er som en syntese mellom mindfullness, yoga og kinesisk medisin. Alle øvelsene er enten sittende eller liggende og holdes lenge.

Gravidyoga & barselyoga

Gravidyoga  og barselyoga er tilpasset de forandringer som skjer kroppen i denne spesielle tiden. Yoga kan hjelpe deg å holde formen, virke helbredende og lindrende ved ubehag.

Senioryoga & rehabyoga

Senioryoga & rehabyoga (55+/rehab) er for deg som trenger en skånsom tilnærming. Vi tar hensyn til kroppens begrensninger og utforsker dens muligheter.

Fordeler med Yoga

«Å leve er det mest sjeldne i verden. De fleste eksisterer, det er alt».

Oscar Wilde

Mer energi

Fysisk aktivitet gir energi. Selv om det er mer fristende å slappe av på sofaen, har du mye mer igjen for å bevege deg.

Styrke & teknikk

Du lærer å bruke kjernemuskulatur og bygger opp funksjonell styrke. Teknikk hjelper deg å bevege kroppen smartere for å unngå feil- & overbelastning.

Pust & Avspenning

Stress og livets utfordringer gjør at vi puster feil. Avspenning skjer ikke av seg selv, men er en teknikk som må læres og trenes opp for å bli virkelig effektiv.

Balanse

Bli stødig og sterk i kroppen din. Kjernemuskulatur, teknikk og balansetrening er en viktig del av yogatimen.

Fleksibilitet

Stive og stramme ledd er en belastning på kroppen og kan gi smerter. Vi trener opp den fleksibiliteten du trenger for å ha det godt i kroppen din.

Livsmestring

Sankalpa vil bidra til at du mestrer livet. Livet byr stadig på nye utfordringer, med mental og fysisk styrke og utholdenhet står du sterkere i motvind. Ikke minst har du energi til å reise deg igjen etter et fall.

Begynner

Ta deg tid til å være nybegynner. Ta deg tid til å bli kjent med kroppen og sinnet.

Helse på alvor

Ta din egen gode helse på alvor. Trening er ferskvare.

Lykke

Ta deg tid til å gjøre deg selv lykkelig.

Klar for å begynne?

Vi er klare når du er det. Du kan bli medlem og begynne på kurs når du vil i løpet av året.