Yoga

Etter en god og balansert yogatime skal du føle deg forfrisket, glad og full av energi. Det er motivasjon for å gjøre yoga igjen og igjen og igjen.

Om Yoga

Hvorfor Yoga?

Kroppen din tilpasser seg hele tiden de belastningene du utsetter den for. Når du trener styrke blir du sterkere, når du trener balanse blir du bedre til å balansere, når du øver fleksibilitet blir du mer fleksibel og ikke minst når du trener teknikk og kroppskontroll, blir du bedre på å styre kroppen din og få den til å gjøre det du ønsker.

Yoga for nybegynnere

Gravidyoga

Yoga nivå 2 skulder

Nivåer/Klassetyper

Begynneryoga

I denne klassen går vi grundig gjennom de grunnleggende yogastillinger, solhilsen og yogapusten. Passer for deg som aldri har gjort yoga eller ønsker en repetisjon av de grunnleggende prinsippene. Denne klassen vil gi et godt grunnlag for å kunne delta på andre klasser. Timen avsluttes med god avspenning.

Slow flow & Vinyasa

Vinyasa betyr pust synkronisert med bevegelse. Klassen består av yogastillinger, pusteteknikker og avspenning/meditasjon. Gjennom ulike variasjoner av solhilsen vil vi holde på varmen og flyten. Vinyasaklassen passer for deg som liker flyt, lekende øvelser og en god treningsøkt. Denne timen er for deg som allerede har praktisert en del yoga. Slow Flow er en måte og bevege seg på som gir deg tid til å bli bedre kjent med egen kropp, tid til pauser for refleksjon, tid til å søke innover. Det er en fantastisk måte og utforske sitt potensiale.
Kartlegge ytterpunkter og begrensninger, og hvordan videre møte dette. Slow Flow Yoga er en form for saktegående Vinyasa.

Barneyoga

Barneyoga skal først og fremst være gøy. Vi fokuserer på balanse, pust, koordinasjon meditasjon og avspenning. Vi gjør enkle yogaøvelser, lærer solhilsen og følger naturens fenomener. Vi blir kjent med kroppen og pusten, og kjenner på gleden av bare å være stille. Gjennom latter, konsentrasjon og hvile skal barna oppleve glede og mestring.

Yin Yoga & Myk Yoga

Yinyoga mykner, åpner, og styrker kropp og sinn. Den gir oss rom for å være oppmerksomt tilstede i kroppen. Yinyoga er myk yoga med fokus på nærvær, ro og stillhet. Øvelsene er med på å skape fri flyt gjennom kroppens bindevev og energibaner, økt bevegelighet samt mobilisering og styrke i ledd og ligamenter. Vi puster oss inn i bindevevet mens vi er i samme stilling i 3-5 minutter. Myk yoga med yin er en rolig form for yoga hvor en ikke behøver tidligere erfaring. En yogaklasse med fokus på flyt i pust og bevegelse.

Gravidyoga & barselyoga

Gravidyoga  og barselyoga er tilpasset de forandringer som skjer kroppen i denne spesielle tiden. Yoga kan hjelpe deg å holde formen, virke helbredende og lindrende ved ubehag.

Senioryoga & rehabyoga

For deg som trenger en skånsom tilnærming. Vi tar hensyn til kroppens begrensninger og utforsker dens muligheter. Vi trener smidighet, styrke, pust og balanse. Du behøver ikke være myk eller i god form for å bli med. Alle starter ut fra sitt nivå og det er
forbausende hvor raskt formen stiger og du vil kjenne deg bedre fysisk og psykisk.

Fordeler med Yoga

«Å leve er det mest sjeldne i verden. De fleste eksisterer, det er alt».

Oscar Wilde

Mer energi

Fysisk aktivitet gir energi. Selv om det er mer fristende å slappe av på sofaen, har du mye mer igjen for å bevege deg.

Styrke & teknikk

Du lærer å bruke kjernemuskulatur og bygger opp funksjonell styrke. Teknikk hjelper deg å bevege kroppen smartere for å unngå feil- & overbelastning.

Pust & Avspenning

Stress og livets utfordringer gjør at vi puster feil. Avspenning skjer ikke av seg selv, men er en teknikk som må læres og trenes opp for å bli virkelig effektiv.

Balanse

Bli stødig og sterk i kroppen din. Kjernemuskulatur, teknikk og balansetrening er en viktig del av yogatimen.

Fleksibilitet

Stive og stramme ledd er en belastning på kroppen og kan gi smerter. Vi trener opp den fleksibiliteten du trenger for å ha det godt i kroppen din.

Livsmestring

Sankalpa vil bidra til at du mestrer livet. Livet byr stadig på nye utfordringer, med mental og fysisk styrke og utholdenhet står du sterkere i motvind. Ikke minst har du energi til å reise deg igjen etter et fall.

Begynner

Ta deg tid til å være nybegynner. Ta deg tid til å bli kjent med kroppen og sinnet.

Helse på alvor

Ta din egen gode helse på alvor. Trening er ferskvare.

Lykke

Ta deg tid til å gjøre deg selv lykkelig.

Klar for å begynne?

Vi er klare når du er det. Du kan bli medlem og begynne på kurs når du vil i løpet av året.