Mental trening

Hjernen din har stort potensiale, og også den øker sin styrke og mangfold ved trening. Du kan trene oppmerksomhet, tilstedeværelse og konsentrasjon. Hvorfor? Rett og slett for å ha det bedre med deg selv og verden rundt deg. Og, ikke minst, sånn at verden rundt også har det bedre med deg. Mental trening gir gode resultater ved en daglig praksis på 5 til 30 min.

Lær mer

Mental trening

På Sankalpa Yogasenter legger vi stor vekt på mentale trening. Alle våre timer avsluttes med veiledet avspenning. Vi tilbyr fordypningskurs i yoga nidra og meditasjon, hvor du ved hjelp av lydspor og månedlige samlinger utvikler en daglig hjemmepraksis.

Høsten 2018 kan du bli med på en ettårig utdanning og bli Yoga Nidra Instruktør.

Avspenning

Trinn 1 i mental trening er å trene seg opp til å være fullstendig avslappet og samtidig oppmerksom. Både kropp og hjerne blir restituert. Alle våre yogatimer avsluttes med avspenning.

Yoga Nidra

En dypere form for avspenning hvor du begynner å trene på konsentrasjon og visualisering. Her foregår en slags omprogrammering av den mentale programvaren, en selvhypnose.

Meditasjon

Den dypeste form for konsentrasjon. Våre flyktige tanker er vanskelig å fange. Med trening klarer du å holde fast ved en tanke over lenger tid, og helt til slutt klarer du å la være å tenke i det hele tatt.

Yoga Nidra

Bli Yoga Nidra Instruktør

Meditasjon

Lær å mediter hjemme

Avspenning

Begynn med yoga nidra avspenning hjemme

Klar for å begynne?

Vi er klare når du er det. Du kan bli medlem og begynne på kurs når du vil i løpet av året.